wahai mataku mengertilah daku.

salam orang kampung. harini hari selasa pagi. 1.55 am. mak ai! dah tak rety ke tidor cik kak oi.

jenis entry; luahan haty dan keinginan diriku
mood; fahamilah aku . tolonglah aku.
bahasa; jiwang sikit sempoi sikit.
mawar harini jadi beta pula ;)


wahai mataku. mengertilah daku. turutilah kehendak dan kemahuanku. bukan ku mahu. bukan ku pinta. menghukum dirimu. namun diri ini masih sukar dari hari ke hari. maafkanlah aku. aku hanya mahu kamu kembali seperti dulu. tunaikanlah harapanku. akan ku jaga dirimu. kerana dirimu amat bermakna sayangku. ;)


beta amat menyesali dengan keadaan yang melanda beta. sejak sebulan ini. beta mengalami kesukaran kepayahan yang agak teruk dengan tidur yang lena dan panjang dan normal dan berkualiti. ini bermula sejak beta habis semester lepas dan mengambil cuti yang diberikan selama 3 minggu. kepayahan menidurkan diri ini selalu dikenali insomnia kan. tetapi part paling tak tahan . beta suka cakap. aku amnesia lah weh macam mana neh. lalu kawan kawan beta mengambil keseriusan yang amat tinggi tanpa menyedari beta cuma tersasul dan tersilap dengan dua perkataan yang macam serupa tapi tak sama. dua perkataan ini selalu membut beta termalu sorang sorang macam kambing sengih sorang sorang. haha. malu bhai nk campak mana muka gua.


INSOMNIA LA SAYANG! BUKAN AMNESIA!
dan mata beta macam ini. k sekarang pukul 230 pagi. 
gambar ne macam seram. kecut perut!
pehal kau tenung aku camtue hah!

kembali ke alam maya. beta dulu paling lambat pukul 12 tidur dah. mesti lentok punya jumpa bantal busuk. patue tidur macam beruk ganas habis teddy bear jatuh bawah katil. haha. alamak mesti kena reject pasni. lepastue sedar sedar peta malaysia eropah asia semua ada. oke kali ini tipu semata mata. aku taknak kene reject weyh dgn lelaki!  hihi. okay beta usha kat pakcik google intai. beta salah lagi. beta taip amnesia! kawan beta cakap. kau ne lame lame memang betul kau amnesia. selalu sangat lupa. erk. kecut perut kecut jiwa kecut haty kecut jantung. biar betul weyh. xkan beta nak kene ada dua dua penyakit. amnesia dengan insomnia. bole jadi orang paling bahagia pasni! OMG----------------------------->sila buat style maria elena   hihi sory kak petik name jap. tersedak dia tengah tidur kan. hihi. untunglah dah tidur. dari beta. beta tak reti nak tidur. tidur pun tak reti nak tidurkan beta. apalah nasibku ini.........

cuba mencuba cuba dan cuba lagi nak tidur. okay masuk tidur pukul 1. pusing kanan kiri depan belakang. tolak jatuh semua selimut bear bear anak bear bantal busyuk novel novel. tinggal hp je tak sampai haty nak tolak. jatuh berderai kang seribu malam tak tidur langsung kang! haaha. jadi salu sorokkan hp tempat yang selamat. pejam mata pejam. buat buat tidur. sambil kan dalam haty yakinkan diri aku boleh aku boleh itu tidur. 
yeahhh aku boleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh! jerit kebengangan*
serius gila kesian situasi ini. macam apa ja. setakat tidur pun ada keazaman yang tinggi. kalau belajar rajin rajin camnie punya keazaman kan bagus. alahai mata. sampai haty. xnak kawan awak! 

lepastue bangun ja frust. kecewa. raba raba cariik hp yang dimain main sorok tadi. pukul 3 . dah dua jam takleh tidur. dah penat dah macam macam pikir. penat penat tengok kol 4. last last baru terlena cam bayi yang baru lahir. serius stress pasal takleh tidur. lepas tue mulalah pagi bangun lambat. habis kena reject kali ketiga. anak dara apa lah ne. maafkan aku! serius tak sedar. balinglah bom. bom tue pon tidur balik agaknya! haha.

then gua search jap.
Insomnia is difficulty getting to sleep or staying asleep, or having nonrefreshing sleep for at least 1 month
 betul tue bang .100% sokong lu

People who have primary insomnia tend to keep thinking about getting enough sleep. The more they try to sleep, the greater their sense of frustration and distress, and the more difficult sleep becomes.
ha memanglah. takkan beta tak pikir. dah jadi beban tahuuuu..alaaaahai habis macam manee!. more difficult sleep becomes! what theeeee why? kenapeee. ;p

The following tips can help improve sleep. This is called sleep hygiene.
  • Avoid caffeine, alcohol, or nicotine before bed.
  • Don't take daytime naps.
  • Eat at regular times each day (avoid large meals near bedtime).
  • Exercise at least 2 hours before going to bed.
  • Go to bed at the same time every night.
  • Keep comfortable sleeping conditions.
  • Remove the anxiety that comes with trying to sleep by reassuring yourself that you will sleep or by distracting yourself.
  • Use the bed only for sleep and sex

ha yea. pemakanan aku tak seimbang. breakfast selalu skip. insomnia punya pasal. yang last sekali tue asal? haha. memang katil beta tok tidur. jangan risau. umur pun tak cukup lagi nak kawin abang google oi!
caffeine? alcohol? xpenah sentuh lah. dont worry bang. baiklah akan dicubai. lagi satu yang tak tahan abang ne berkata seperti dibawah

If you can't fall asleep within 30 minutes, get up and move to another room. 

memang silap lah bang. kat kolej ne. mane boleh main tukar tukar bilik.takkan 4 pagi beta nak bangun ketuk bilik sebelah. cakap' abang google suruh saya tidur sini. kalau lebih 30minit tak boleh tidur. boleh kan '. sah sah saya dah kena lempang laju laju bang. nak suruh saya keluar malam malam gi bilik sebelah? haih. tak pasal pasal lain pulak yang dijumpa. lagilah takleh tidur bang oi. haiah abang abang! ;p

erk. mate beta camni ke? apa benda alah atas tue? huh abaikan je.

baiklah cuba menidurkan diri. selamat malam korang. pray for me ea ;). sayangilah dirimu wahai mataku. tidakkan kau mengerti. beta dah cakap bahase melayu. kalau mata ne xpaham xtahulaaaaah nak cakap apa.
salam satu insomnia! haha XD

p/s; kalau kopi boleh elak dari tidur. takde ke nescafe yang bagi lagi lagi lagi tidur? ada ada?
berserah padanya. bacalah apa yang patut. ;)

17 comments:

Pendamba Mawar said...

tido la..haha..mngarut je bila mao tido makcik

I do I need Iman said...

takthu...........;) jp due saat lgi ;p

haikalblank said...

aku memang biasa jadi burung hantu. aku tahu kenapa. sebab aku pencandu nikotin. arghh!

Popoi said...

mengadap fb sampai ke pagi leh dikira insomnia gak x?? ahahhaha

I do I need Iman said...

haikal; pecandu? haaaaaaaaaaaaaaaa? erk erk. hihi. jgn jadi burung bang. jadilah manusia ;)

I do I need Iman said...

popoi. sgt insomnia poi oi! samelah kitee!

Chegu Zubir said...

datang lepak2 sini dan baca entry kamu yang gempak...saya follow kamu...harap follow saya semula

jom baca
Nak siapkan tugasan : pasangan kekasih ditahan khalwat

alif haris said...

kesian tak boleh tido .. telan la ubat sedur sedozen haha

KimiCnoL said...

bangun2..dah subuh ;p

perempuan suka lelaki tak suka??

Faiz said...

nsb baik x terbalik..huhu...pas nie cuba2 la tdo awal..huhu

cik dot said...

ha.. tu r. lain kli xyah breakfast ek. mkn mlm pon xyah. biar mata tu. dgil!

Janatul Ashikin said...

wakakakaka...
<==== same dgn je nieyh...org bgn, die bru nk tido...[tp, xslah ckp amnesia ngn insomnia tao..wikikikiki]

NNisa said...

minum susu suam sebelum nak tidur.
kdg2 boleh memengantukkan jugak.
tp kalau tak boleh tidur lebih baik mengaji sikit, solat sunat.
insyaAllah bolehla tidur tu.
semoga berjaye :)

I do I need Iman said...

chegu; okayh cikgu mawar follow;) terime kasih dtg sini.

alif; tue nnty tak bgun2 alif oi

kimi; hahah hbeslaa subuh aku.

faiz; baik bosss. tga mcuba laa ne

I do I need Iman said...

cik dot; amboi akak. ngamok ke. degil kan! haha

jana; yeay same! ;) sepp!. dah tersasul salu. hihi

nisa;salu minum milo pns atau susu pns sblum tdor. tapi tak ngntuk gak. hihi. insyllh dah try gak bace salu ;) tq

matakail said...

pi mancing je..

cx's said...

nice entry la syg. btw suke ur statement "INSOMNIA LA SAYANG! BUKAN AMNESIA!" hehehe. takpe. bljr drp kesilapan. :) btw..

student UiTM? jom join my segmen for UiTM's student here. segmen cx's :geng UiTM by campus