si tocang lawan si ikal mayang!

assalamualaikum sahabat sekalian.;p. haaaaaaaaaaaaaa pulak dah. aritu  misai vs jggut. ne tocang vs ikal mayang. hakhak. ;p selamat petang abang akak adik adik manisssssssssssssssss.;p kalo pahit msm tue sorylah x tersenarai.  hehe. alkisahnya bermula teringat zaman zamn hingusan dulu suke sgt pakai tocang. eh bukan pakai. cume buat tocang kat rmbut ne ha. !  dulu dulu topi kan mmg ade  yang dah siap siap letak tocang kat topi tue. so pakai je topi tue. nmpk cun miut kiut giler.! *bajet aku ada rambut panjang---> pglman kecik kecik dulu. hahhaha. kantoii! actually ne familiar dgn kaum india kan. kenape mgape sebab apa ada ape apa apa??

baiklah apa yg perlu dikatekan lagi. mari kte tgk pendapat orang ramai. mari terjaaaaaaaaaaaaaaaah!zaaaassss. laayaan dan fuuuuuuuuh~ ----->versi melodi dan fuh!

minah bt pulan, tanjung setia,segamat- india tue mlas nk sikat rmbut...jadi tue jalan terbaik! 
mak limah bt mak lemah,tanjung curang,kuala pilah- rmbut dah tak ok mmg kene tocang je. jgn harap lurus.rebonding pon xjadi bhai.
pakcik bin pelan- tanjung durian,perlis- dorg ada makhluk tuttt. atas rmbut. mmg patot pon tocang.jgn bgi bende alah tue keluar!
cik single bt mingle,tanjung belimbing,kedah- memang tocang sesuai utk india, nmpak cantik kaan kan.
cik frust bt beras,tanjung harapan,selangor- tocang tak semestiya wanita india. kita sendiri melayu pon buat kan. ia lmbang keanggunan wanita. sebb rambut adalah mahkota wanita.

begitulah negatif dan positif ya makhluk muka bumi di planet tersebut. diharapkan kita lebih positif dari negatif. megapa perlu disisihkan kaum yang lain kerana warna kulit tidak menjanjikan apa apa. bak kata pepatah dimana bumi dijunjung disitu bumi dipijak. sekian laporan dari saya. karam sigh waliam. satuuu malaysia! kembali ke seri pentas. ;)

kihkih ada gaya tak? apesal tah ter dreaming pakcik karam sigh tue. tersebut sebut name dye dalam satu due entri beta ne ha. tapi mmg betul kan salu orang pandang slek dekat india dan pndg serong dgn rmbut tocang mereka. cakap dorg takde gaye tade style lah!. atleast kamu kamu tue haa agama islam tak tutup aurat lagi besar dosanya cik akak akak oi. dari mereka yang taktahu agama islam n sembah pakcik lembu. hangpaa apaaa tahu ------------>( yang terlibat shaja,tiada kene mngena dgn yang hidup atau maty, muhasabah diri sendri dan semua.)...teeeetttt.;p..
INGATlah dunia ini sementara ;p
baiklah sambung. jom tengok. bukan mereka je,. yg lain pon gemar bertocang. smpai dah jadi trend di hujung dunia. tidak heranlah kan.
 dorang pon cantek what. pakai tocang. sempoi yea dak?ne minah omputeh mane tah atas kebenaran pakcik google.;p
ha yg ne best. beta suke style tocang gini. lagipon ne style tocang skrg kan! lagi comel lote. lagi kemas kemas kan.
 haaa cop. yg we love we love tue. bukan beta yang letak. cik fasha shanda jadi iklan beta pada petang ini. kihkih. atas kebenaran pakcik google~. beta love pada orang lain .Yang Utama. dan keluarga. dia tak terlibat. ne iklan. haaaaaaaa kalo hangpa buat camne hangpa rasa syok ka?mmg cunnn, tapi tapi tapi rimas lah kalo tak syampu berminggu mggu. takut jugak nak buat camne. tapi ne style lah kan sekarang? takmau takmau.

dan apabila hangpa suka sgt bertocang dua bertiga bereempat atau satu. automatik tak payah la pergi ke spa or saloon nak buat rambut ikal mayang atau dikenali rambut beralun. ada kategori beralun banyak dan sikit.. free of charge! terus dapat! macam dibawh,. cun kaann! habes curl curl terus rambut yang ada. ikal mayang yang menarik! tapi agak sukar untuk dapat kembali rambut lurus yang asal. terpulang pada jiwa dan kehendak masing masing yaaa ;)
dah dah jangan tengok lelebih. pakcik google bagi kata awassss. dah bagi warning daaaaah! hihi 
jadi wahai wanita. anda lebeh suka bertocang atau berambut ikal mayang?
kalau lelaki. anda suka isteri anda bagaimana pula? hihi.
(maksud beta bila di rumah. u tontonan muhrim ja. ---> yang bertudung)

mari bertukar pendapat! yeah.

20 comments:

Faiz said...

mybe yg ikal kot..huhu..sbb sme spesies..haha..

Pendamba Mawar said...

terima seadanya.. :)..

I do I need Iman said...

faiz; hahah lah same spesis? wkaaka. ko ikal gk ea

pdmba; sure? tpi yg lagi suke tade?

Nur Syazana Mohammed Sani said...

ikal ^^ tapi zana pernah buat rambot tocang macam fasha buat 2 ,. rase macam stylo gile ,. hee~

moh le kew entry ter baru zana =)
http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/tips-tidur-nyenyak.html

done follow ! =)

miss mashimaaru said...

wahh , mse kecik2 dulu , auntie suke buadkan , SUMPAH comel , ahaks

muhamadsufian89 said...

tak kisah pun bakal isteri tu macam mana nanti. isteri sentiasa cantek di mata suami. :)

I do I need Iman said...

syaza; mawar pon suke ikal.
mcm fasha tue wahhhhhhhh. pening pale nk bukak blek! ok t i jguk

miss; haha nk cilok auntie u lah! ;) cute

I do I need Iman said...

muhammad; ohh so sweet. terharu...;) jgn cakap botak pon sggup? hihi

Syarifah Ashikin said...

xde dlm dlm senarai rambut di ats.. aik.. hahaahaha..

I do I need Iman said...

hahha ala ala takpelaa. plih salah satu akk!

kaka said...

ngeh!!!xsuke taw rmbut y cam fasha buat 2..nmpk gns semacam..

Oppa Kudin Nz said...

sy suke awek borak..haha :)

Rtp Farra Arisha said...

tocang itu trend zaman kini :))

Aunty P :) said...

lawaa ek toncang .
tp rmbut pendek lg , nnti pjang sikit la :)

I do I need Iman said...

kaka; waaaaaah awk ne gns lah yea?
oppa!; awek borak! awek botak la. hahahhaha
rtp; tahuuuuuuuuuuuuutkpe. tp cntek tp rimas.
aunty p; lawaaaa senanye yunk ;)

BuD@k B@Ru BL@J@R said...

wada : sy pinjam sikit sedutan ni kat blog sy... hehe...
pendapat sy, sy x suka dua2 tu (tocang o mayang)... sy lebih suka rambut pendek...
:p

sapa nak follow sy,
misscloud1437.blogspot.com

(soe, tumpang sini.. jadi parasit jap...xD)

I do I need Iman said...

cloud; hahha. its okay lah dear. wada tak kesah jadi parasit ke hpe. tq sgt sudi komen k ;). ok t wada jguk.

Ms JuLia said...

nak sgt rambut ikal..cantik kan rambut ikal..huh..klu dpt wat rambut mcm tuh..alamatnya cik julia x pakai tudung la..papepun cik julia ikhlas pakai tudung wpun ada rambut yg cantik..huhu..(poyo seyh..)

I do I need Iman said...

ms julia; haaa sudah. jgnlah cik oi nk tka. mmg cntek.
tapi lagi cntek kalo hnya utk tontonan suamy dan muhrim ja ;)

Pendamba Mawar said...

sure