cuak untuk mencuba!

salam satu relax dan salam satu tenang.
hihi. alhamdulillah harini barulah beta rasa mendapat kerehatan secukupnya dan nikmat tidur yang terlampau berpanjangan dan bajet bajet pitam untuk satu hari, setelah penat bertungkus lumus bepeluh peluhan berpenat penatan dan berpening pening . mencari rezeki di terik panas dan udara semerbak yang tercemar 100% sama sekalinya, *sila bayangkan saya orang susa. pondok retak seribu dan makan nasi kicap*, tapi awak. mana ada orang miskin berblogging?. . .teeeeeeetttttttt... hihi.penat kenape yea? macam biasalah dengan bisnes yang dah lame berkecimpung lebih kurang dari 3 tahun tolak 2 tahun 7 bulan 5 hari  2 jam 3 minit 1 saat. haiyo! hidup banyak susa woo0o ;). tidak mengapa. quite interesting actually.

i learn how to be a matured and strong gurl. 

Dig a well before you become thirsty.

The worst in the business world is the situation of no decision.

It’s better to have a plan yet undone, rather than having none at all.
bak kata pepatah. biar kerat kerat patah tulang tulang retak berjuta. penat lelah air mata keringat mengalir. nikmat bila hasil titik peluh sendiri dapat gedebuuuk depan mata. * tah pepatah aku bercampur baur. BM fail. ayat macam keling. maaflah awak.

berbalik kepada tajuk besar di atas : CUAK untuk MENCUBA
beta rasa macam dup dap dup dap. hehe. citanya macam ne. raya tahun ne satu haprak habuk kuih pun takda kat rumah ne. beta ne bab raya buat tatau sikit. pasal baju raya semua tempah dah beli tudung baru tadi. tue jelah. bajet macam orang lain takda lah pulak. macam segala kasut tumit 3 inci beg baru berkilat n baju mahal mahal. setakat baju raya sepasang tudung. dan benda macam perempuan punya: cincin yang sebulan sekali hilang dan broooch sebulan sekali tercabut dan tercicir -_-' . alhamdulillah ditakdir kan beta bukan seorang anak yang boros. dan jimat cermat yang amat terlampau kadang kadang. sampai haritue. berbuka pun lupa. jadi dua hari berpuasa. hanya berbuka dengan air. dan akibat. 2 ke 3 kg hilang macam tue jeeeeeeeeeee!


dan cerita utama: kuih raya! haiyo. asal pulak takda. jadi ceritanya setiap anak dara beliau.maksud beta . anak dara mummy beta. ohps. ada yang status mak dara. pasal dah kawin . kenalah buat kuih raya sorang satu. tinggal beta ne jelah belum buat agaknya. serius bukan bukan tak penah buat benda gini. 


kisah lama: dulu nak habaq mai ne. maaflah rindu kampung. jadi speaking kedah jap. hangpa tau dak. dulu cek lah juara ratu buat kek batik kat sekolah cek. juara berturut turut, sampai penin fenin dapat order pulak bertambah tambah.cek nak buat suka suka jaa. laih laih. poning pala cek banyak sangat permintaaan. selalu buat tak kira masa dan waktu. selain daripada itu : adalah buat kadang kadang agar agar yang comel,kastard jagung atau puding jagung yang comel, muffin coklat yang comel, puding telur yang comel, dan  dan dan itu jelah yang ingat. tapi tue semua 2 tahun yang lepas. haha.


kesimpulan kepeningan : SO sekarang ne beta kena buat balik semua ne. bukan semua tapi satu kuih raya. yang beta sendiri taktahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nak buat apa. lama kelamaaan. intai intai pakcik google. dapat lah terlihat dibawah ini.OMG comelnya. maka akan cuba mencuba cuba buat kuih raya yang comel pula.

beta nak buat biskut manggis!
mampukah aku!
sila eja same same. c. u . a. k. . cuaak!
insyaallah~

12 comments:

Nyamuk Terbang said...

nnt dh siap
hntr sni skit yer
tpi jgn hntr buah mnggs plak
haha

Pendamba Mawar said...

beli manggis letak je dalam balang...hehe.. tapi comel la kuih tu.mawar buat lebih sikit then kasi zul sikit..

entri baru
http://pendambamawar.blogspot.com/2011/08/adik-buat-abang-bernafsu-la.html

I do I need Iman said...

hahha. ala nymuk mai lah sini. amek sendri,. kan leh terbang. hahaha

pdmba; uwekk....mggis btul tk best laa. byk semuttt. . .baik. kalau jadilah kan.

~~Amny Sya~~ said...

biskut buah manggis..???menarik!1st tyme dgr n tengok..haha...cuba la...bleh nye..all da best!!

I do I need Iman said...

amny; tuela nak buat lain dari lain. hihihi. pelik kan. wakaka. tq dear!

kunci locker said...

waaa...mst sedap...t hantar kt umh aku sikit ea...aku nk cuba rse kuih bru tu...hehe...aku xpnh mkn rseny kuih ni...wakaka

I do I need Iman said...

kunci; xyah cite ko lah. aku pun tak penah. tapi senanye same je biase je. cume bentuk je lain mcm ;p

Chachos Cheezy Wedges said...

buat laa.. nnt boleh rase.. haha!!

cik dot said...

bg ak ckit ek.. xd siap r kau. huhu

aleen aiden said...

hahah.sebijik mcm manggis ok.kang bebudak kompius ini kuih ke buah.hee.nway,gudlak! ^_*

khairin said...

fuyyoh! dah siap ke? buat byk sket, bwk balik kedah..

I do I need Iman said...

chachos; dah buat dah. hihi ;p
cik dot. haa meh la umah. xdtg dtg dr pagi td. penat aku tggu
aleen; haha tahu takpe. kihkih. mekaseh dear.
irin; dah lame siap. tapi buat sikit. nnty la buat lagi ;p