aku ada 4 scandal. kau ada?

salam semua. hye uolls: hye makcik pakcik nenek datuk datin cicit semua!

pengenalan : hamboi cik semah lama tak jenguk sini kan. cik semah lupa daratan ke . ke daratan yang lupa cik semah. hampeh la cik semah ne kata nak setia pada satu. tapi ne sudah ada kekasih baru. haiyoyo. cik semah mintak maap ler dekat pakcik blogspot kadang kadang lupa scandal dengan pakcik ne. hihihi. tulah pakcik gigi jongang kedut bukan kemain rambut pun senget sangat janggut serabai. hish hish. tapi cik semah sayang jugak lah walau seciput seconet bak kacang takkan lupakan kulitnya. :)


on my way to isi : cik semah nak bagitahu(zaman nenek moyang bila nama beta tuka semah ne,kuno benor pemikiran hang! ) cik semah  dah ada scandal lain pulak. sekarang dah pasang empat. amboi status macam lelaki pasang bini. tapi terbalik pulak kan. nak buat macam mana. cik semah perempuan. 9 nafsu berbanding si adam 1 jee seciput nafsu. hihi. cik semah ter-over-pulak ada perasaan kasih dan sayang nak buat macam mana, fitrah manusia kan bang akak oi. jadi kena lah implikasi segala perasaan itu jadi perbuatan kepada si dia si dia si dia si dia. cukuplah empat quota. ( pandai kau semah, hot sangat ke kauu ). mari terjah jejaka 4 hott cik semah. layaaaaann. zaaaas~ (buat lah gaya cam melodi sikit awak awak )


1) jejaka pertama  : jejaka paling popular.dia paling tua. tapi cik semah setia lagi. paling banyak kedut kedut di muka. paling ramai diminati. haisssh. paling banyak kawan cik semah dapat dari dia. terlalu friendly dan hyperactive. jejaka ini belajar ilmu menghayalkan manusia. tapi cik semah sudah tidak tertipu lagi! ohpss. pakcik facebook .
2)jejaka kedua:  jejaka muda tampan bergaya,tetaapi selalu cik semah abaikan, jumpa je mesti membebel macam nenek murai kepada cucu burung murai. hihi. selalu merepek mengikut cita rasa dan jiwa rasa ~ :P, tapi si dia selalu bersabar melayan karenah cik semah, tetapi membuatkan cik semah lagi yakin dan berdikari : encik blogspot (blogger), like father like daughter. sangat matang beb.
3) jejaka ketiga: jejaka mengumpat tapi diminati ramai, berjiwa cool dan menggemparkan mata yang memandang, lebih sesuai dijadikan tempat meluahkan perasaan dan private, tetapi senang dijadikan tempat bergaduh, jejaka yang penuh kontrovesi but hot , vogue, dan versatile :) : pakcik twitter yang comel dan suka memelihara burung biru. kan kan.hihi

4) jejaka idaman yang terakhir : seorang yang alim dan lebih warak, namun boleh bertukar terus menjadi seorang yang over acting sosial jika salah memilih kawannya. namun sering tersentap atas beberapa kealiman yang menjernihkan jiwa dan hati. sering buat diri cik semah tertawa dan tersengih macam kambing sorang-sorang, kadang insaf terus! ish ish :) .dia amat memenuhi cita rasa, bila nak jiwang bila nak matured, bila nak alim, bila nak jadi teenager jap,bila nak nakal dan sebagainya.  hihi. iaitu encik handsome tumblr.


jom tengok bila nak jiwang macam mana :
 bila rasa nak bertaubat atau alim alim sikit dan mengisafi diri pulak macam ne, muhasabah kadang kadang :)

nak lagi tahu macam mana nak matured jap, nak santai jap, nak jadi budak budak jap, nak bahagia jap, nak berangan jap. hihi boleh terjah link scandal cik semah yang keempat ini. :) ---> scandal terakhir:si kacak tumblr 

semua scandal disusun mengikut umur masing masing. tapi yang paling muda lah yang paling selalu diterjah dan dibuka awal awal, dan selalu dating 24 hours. bak kata orang lain, facebook is nothing sgt lah dear. kihkih. tua sangat kot. *gurau gurau cik pakcik mark,jgn marah tau, bukannya dia paham pun bahasa kau cik semah oii!, eh awak awak. tq reading okayh!

sardin yang mencabar kewarasan ku. ~

salam semua. salam satu pening-on-my-way-to-migrain.

pendahuluan : jap tarik nafas sekali. uhhhhhh......fuihhhh...uhhhh..fuihhh.. untuk kurangkan pening lalat melanda, serius tak hilang. serius buat buat hilang :) ngeeeee~. kali ne beta bernafsu semula untuk meng-up-to-date kan blog kurang upaya ini tanpa tuannya. hiihi. sekarang beta dah bagi kerusi roda so dah boleh jaaalaaan daaaa.! get well soon dear. hehe .

amaran kerajaan comel : agak panjang sayang, terpulang hati membaca mata memandang,meluahkan yang terpendam yang terasa .hihi :)

isu panas: maka kali ini beta memperkenalkan satu pengalaman beta bersama si sardin biru merah, nama ciptaan komposer dan lirik lagu oleh mawarku wada, pemenang anugerah-juara-ciptaan-nama-bukan-bukan 2012. ianya bukan lah  satu tin sardin cap tesco or cap giant, dan bukan juga satu resipi sardin nenek moyang jiran sebelah beta, dan bukanlah satu hidangan idaman seorang suami kepada sang isteri #erkkk.# tetapi ia adalah nama sebuah bas berwarna girang, merah biru dan kuning cenonet. yang amat dikenali ramai tapi tidak digemari ramai~. terutamanya beta. dan kaum melayu penduduk klang-ke-shahalam. bukanlah si sardin biru merah yang bersalah. tapi ahlinya melampau lampau umpama sardin yang melimpah dari tinnya (boleh pakai ke perumpamaan ini? , haha :P ) dan mendukacitakan mereka ahli sardin adalah warga asing ,si bangla, si myanmar, si thailand, dan si endon. oh mak ai!

melimpah ruah warga asing ini terutamanya di KLANG! awatnya cek dok tang ne. eh bukan. awatnya hangpa hanpa semua dok tang ni! banyak sangat la aiyoyoyo. pening pusing mgrain kepala difikirkannya~. kadang bandar klang di raja ini dicop sebagai tempat pertemuan rasmi warga asing dan tempat lepaking menyemaking  mereka. kalau cita bab depaaa satu malam tak habeih hang tau daaak.

tidak puas hati : masa ini beta menaiki satu sardin merah biru dari shahalam ke klang. masuk masuk ja kena berdiri , maklumlah sardin kan. buat buat kurus dan kecik lah gamaknya menyelit dekat semua makhluk sardin yang membuka semua jenis bau air-cond yang sungguh nyaman. oh mak ai!. makin lama makin kurang ahli sardin dan akhirnya beta dapat tempat duduk di kerusi panjang yang boleh memuat kan tiga orang. malangnya seorang makcik dikenali makcik potpetpotpet dan bersaiz comel duduk di sebelah beta. dan seorang kawannya yang lagi pot n pet berdiri di hadapan beta. maka tidak sengaja beta mempunyai telinga lalu terdengar perbualan mereka yang agak hammpeh. tapi paling best ialah 'sebaik kau kecik dik, habis kene himpit cam lempeng' oh ditujukan kepada beta. lalu beta tersengih kambing. kambing yang keding.keding yang lempeng? :P

isi : antara hot topik mereka yang tak boleh tahan lah kan, ialah cik semah (beliau,nama gelaran beta bagi) membeli nombor ekor*agak megah berkata2, kau islam ke tak mak semah oiiiii... satu kampung sardin biru merah dengar kau tahuuu. seterusnya berkata pula, anak si pulat bin pulan nak tunang tapi tak cukup duit dan menggunakan duit ibunya dalam erti kata lain mengumpat, astagfirullah. dan seterusnya cik semah berkata sungguh best menaiki bas berbanding motor *intonasi yang agak sangat teruja (mesti dah lama sangat naik motor sampai bohsan, bagi beta. teeeeeeeeeeetttt -_-', tak pernah best! ) dan mengomel mengomel setiap satu saat seperti. eh hujan panas la, eh banyak sangat ne kereta, eh cuba tgk perempuan tu n whatever lah kan cik semah oi. beta senyap membisu sahaja sampailah ke klang

pengalaman sakit jiwa: dan  dari klang ke meru, menaiki lagi satu sardin biru merah. macam biasa penuh dengan ahli sardin yang paling beta tak gemar terdiri daripada warga bangla yang sangat ramai dan india yang berbau harum, mereka akan membuka air cond dan menebarkan bau itu, sabar cik kiah sabar. dugaan hidup :). beta berdiri lagi dan lagi. dan sangat tak bertauliah pakcik sardin(pakcik pemandu bas) membawa bas mini seperti roller coaster genting highland. ke kiri ke kanan ke belakang ke depan ikut suka mak ayah sardin dia. pakcik sardin suka menggunakan brek mengejut menyebabkan ahli sardin kedepan bagai nak rak. terutamanya beta yang macam ringan ibarat kertas, terhuyung hayang ke depan ke belakang. kadang dah macam menari by step dalam bas?.macam kpop pulak. hahaha. dan paling tak best orang yang duduk di kerusi usha orang berdiri menari terhegeh hegeh akibat brek dari pakcik sardin. hish malu tahu!.


kesabaran cik kiah: dan paling mangkuk ayun apabila menari nari dan menahan diri dari tidak terlanggar org di hadapan dan belakang. akhirnya tertewas dengan terpijak kaki orang belakang. maka ditoleh. oh seorang gadis, lalu beta mintak maaf dgn sopannya. hihi. nasib kau gadis. kalau teruna mampuihhh beta. 15 minit kemudian, pakcik bas ini lagi sekali menunjukkan skill tidak bertauliah beliau dengan hampir melanggar satu couple myanmmar sedang berpengangan tangan di tepi jalan lalu mereka terkejut dan hampir jatuh ke dalam parit. pastu beta tak nampak apa jadi, tapi rasanya tak masuk kotttttt. (serius beta nak lempang je pakcik sardin neee hoii. xde adab betul, kesian mereka kan kan. )
hampir sampai : perjalanan kalau dinaiki kereta hanya mengambil masa 15 minit. tetapi dengan si sardin merah biru ini yang merangkak-rangkak di dalam lalulintas yang teramat jammed, maka akan terhasil lah perjalanan selama 1 jam 45 minit. shah alam ke klang je puuunn! haish. lalu beta sampai di meru dan berjalan  kaki ke rumah beta dengan merentasi satu perumahan yang dipenuhi anjing anjing yang bajet-gua-takut-n-suka terkejut kan beta. dari celah celah pokok datang tiba tiba sergah beta dengan mengonggong kat tepi beta,jatuh luruh jantung hati beta. hish bertuah punya anjing. :) nasib baik ekau terikat dekat pokok. kalau tak habes gua habes buat larian pecut 100m. hihi

kesimpulan : akhirnya beta selamat sampai dengan kepenatan, lalu meneguk air tapisan di rumah sebanyak dua gelas besar tanpa henti .gelojoh kau cik kiah , belum duduk palestin lagi cik kiah oi. alhamdulillah. hihi :). sekian cik kiah melaporkan dari teratak bonda meru , naik perahu guna gigi, lain kali beta taknak naik lagi. !(ada rupa isteri karam singh walliam tak. hihih) #okbye

p/s: gua bakal dapat anak buah lagi. jadinya lapan orang anak buah cik kiah! terhasil daripada kakak gua yang berkahwin 3/12/2011. haaaaaaaaaaaaaaaa :) tahniah sys. ---->kakak ku kawin lagi! dan  kakak ku kawin-seribu kali sayang :)  terima kasih sudi baca !

seribu kali sayang. seribu kali kenyang.

salam semua .salam seribu kali sayang. salam seribu kali kenyang.

seribu kali kenyang : maka, kali ne beta berisikan lemak yang menempel di perut dan di sekitarnya. akibat makan terlampau pada hari ini iaitu tiga kali berat sekali ringan. nampak biasa bukan? tapi tidaklah biasa jika sekali makan nasi seperti gunung kota kinabalu dan lauk seluas lautan, dengan campuran pelbagai kuah muah yang berperisa pelik dan berkalori tinggi serta kicap kipas udang yang membajiri nasi ibarat pulau .oh mak ai! dan sesungguhnya amatlah tidak sihat dan cepat sakit ya puan puan tuan tuan.

tetapi ini adalah akibat tuntutan nafsu yang tidak terkawal dan akibat mengidam untuk memasak . lagi lagi jarang dapat. apa lagi tadi baru lepas campoq campoq bedal bedul tung tang tong tang di dapoq sejam dua. tuuu diaaa pekena kuew toew basah udang maii dahhh! siap dihidang. perut kata kenyang. hati meronta kata lapar. tipu sunat. haish. macam ikan kembung lepas tue rupa beta. :)

seribu kali sayang : maka yang ini pula sesi ulang tayang jiwa romantika jiwa jiwangan yang membuat kan beta jeles. asal la comey sangat ini. *yang berkenaan jangan perasaan oke. berkaitan dengan isu kakaku kawin lagi. nak jelas singgah sini je sayang .--> kakak ku kawin lagi! , baru dapat gambar kawin my sister bulan disember lepas. gambar semua cun cun. tapi adalah cacat sikit make up kakak ku. ish pelik tauu photographer tue tak betol kan make up my sis. xcun daaaa gambar yang satu tue. dan photographer yang kekok ambil gambar.kalah pengantin pulak dah... sambil beta tengok tengok gambar kawin ne dgn kakak yang lain. berangan lah pulak kakak yang lain nak kawin. haiyaa. pastue gelak sengih sorang sorang. beta kat sebelah dah buat muka seposen -_-' (kau gatal yeee cik kiah ) (aku adelah jugak, tapi taklah overr cam kau kiaahh oi ! ) alamak#okbye#


membebel punya bebel jom cuci mata jap. eh ada gambar pengapit lah time nikah. siapa tue? i letttew. gedik lashhh uolls. :P. boleh tahan tak syarikat ne? :) cer komen cer komen. ada cd,gambar potret, album,calendar.






eh ada lah cik kiah :). excited pulak cik kiah kan. habes hot  my sister sekarang kat blog beta :not available anymore okey!. sorry . kesempatan ini cik kiah merangkap beta merangkap minah matang dan seangkatan dengan yea ingin menunaikan hasrat hati dan tanggujawab yang lama tertindas. iaitu memberi sedikit ruang untuk si cantik manis. cik fantastik jumaat. dalam bahasa jawa. ms fantastic friday. need explanation? --->cik jumaat :)



walaupun hari jumaat akan berakhir dalam beberapa saat dan detik lagi. sempat juga akhirnya!


status mak comel: sedang asyik bermain game di GPS baru beliau. walaupun tengah driving ok. sampai tertinggal belakang bila kereta dah jalan. oh mummy please lah. menggunakan volume yang kuat sampai kedengaran di bilik ini. dengan alasan beliau tidak tahu menggunakan gps dan tidak pergi ke tempat jauh. paling tahu adalah games kanak kanak ribena yang senang di dalamnya.keadaan ini seperti situasi beliau yang gian bermain spider solitaire dahulu kala. such a cute mother . hihi. sayang beliau a.ka. mak comel :)

selamat datang awak :)

salam semua makhluk bumi. salam semua mereka yang masih diberi nyawa dan ruang bernafas.
salam satu hujan. satu sejuk. satu bersin. satu sakit. #haha#

be a good cleaner first : Kali ini beta bawa FABULOSO, RIDSECT, FRESH N WHITE, KUAT HARIMAU, GOOD MAID CLEANER, REVITALIZING HAND WASH,CHLOROX, LEMON, KIWI CLEAN,dan segala jenis dan sedarah daging oleh si  LIQUID DTERGENT. untuk membuang dan menghapus segala bagai binatang yang berbentuk merayap dan melepak di blog gua yang tercinta iaitu si nyamuk si lipas si  lebah si labah labah si kala cengkerik. eh kala jengking dan si semut api. #apapulak fresh n white#oksilap.okbye# puih puih. bersih suda. lip lap lip lap sudaaa. :) nasib baik tak buat smogging pasai tinggal blog lama sudah aihhh.

pengenalan pot pet : maka saat beta menulis ini. beta sudah menjangkaui umur batasku. umur tertua sudah bagi tempoh pengabdian di muka bumi ini. beta selayaknya akan datang ke alam dewasa-yang-tak-berapa-nak-dewasa-sangat-lah kan. dan masih merangkak rangkak ke alam tersebut. cenonet demi cenonet. habis musim remaja dicampak  campak buang jauh ke tepi longkang pekan meru. kampung halaman yang terpencil dan termegah di hati beta. ok semua dialu-alukan berlagak matang dan berumur 20 tahun keatas apabila melawat blog ini. saranan dari penaja haruslah dituruti.sekian.  hihihi. 

isi utama kot: seterusnya, beta merasmikan *sambil memotong reben berwarna hijau putih yang comey* penulisan yang pertama di dalam blog ini yang sudah tua di alam tahun baru. iaitu. 2012.  welcome new year. welcome to my blog. maka dengan segala kematangan yang ada* serius nak muntah  , beta mengambil keputusan untuk kembali aktif berblogging dan blog walking dan blog bebeling dan blog merapuking. haha. memandangkan masa kembali menemani dan tidak lagi mencemburui , say yahooooooo!.-write maturedly- yekk.

hye awak tahun baru! 
ikhlas dari hati. niat tahun baru. azam tahun baru. muka baru. parut lama.muka buku lama. hati jiwa yang baru. ~ :P

isi sampingan : maka isi seterusnya berbunyi begini, beta bersyukur ke hadrat Illahi. kerana dengan limpah kurniaNya. perasaan yang berkecamuk hambar dan tawar bagai dahulu telah kembali ceria semanis madu bukan hempedu dan pelangi mewarnai hati dan dunia gemilang beta kembali. akibatnya daripada keputusan peperiksaan yang mencapai target LULUS, tapi tidak-cemerlang-langsung-pun-hampeh-sebenarnya. namun dengan perkataan lulus membawa beta ke alam baru. iaitu ACCA. satu course yang lebih dikenali sebagai DEGREE dan course cekik duit. di ahli kan oleh orang kaya kaya sahaja. dan beta berlagak kaya je pun. hehe. tetapi beta masih bergantung kepada keputusan peperiksaan bertulis yang lain. doakan beta dalam doamu boleh? amin.#sayang dirimu lebehla#, kurang mengerti. tekan ini :---> hancur hati :( kurang mengerti lagi ? apa mahu tunggu lagi. tekan pangkah di atas. dan bersedia ke alam tadika esok hari #okbye. :P

pesanan penaja on the way matang : takdak sapa nak wish ka tarikh keramat kematangan gua. taktahu lagi. ?haiyaaaaa. FB ada. ohpss. loveyoumuchmore. UNTUNGLERR.