yang bernama kecewa itu saya.

salam semua. salam sesejuk musim salju di australia tapi cuma musim panas-nak-tak-nak-jee oleh cik musim khatulistiwa#okbye

maka dengan musim-yang-macam-nak-taknak-tersebut. maka beta mengalami kebersinan yang berleluasa dan sangat istiqamah (maksudnya berterusan lah sayang) serta mengakibatkan kondisi badan dan suhu tidak terkawal dan mamai mamai ayam (erk) .bahkan, mengakibatkan satu pencemaran bunyi yang bingit dan bising dan pening dan kuat memecah kesuyian di waktu dinihari pagi malam dan petang. iaitu: haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaachum secara sopan dan comel#okbye

intro gedik tamat. entry serius akan berlaku sebentar lagi. harap maaf. anda disunatkan untuk mendalami jiwa yang agak serius dan berlagak matang. walaupun anda bajet bajet muda. maaf di dalam entry ini anda tua,banyak jerawat dan uban putih melekat.#tahpape#. bacalah dengan tekun agar hati saya sampai di hati awak awak semua yang membaca. moga kekesalan ini mengubah segalanya .
amaran keras dari kerajaan: sapa sengih xnak kawan. ;p

cubaan entry serius bermula dari sekarang :

"I asked Allah for strength & Allah gave me difficulties to make me strong, I asked Allah for wisdom & Allah gave me problems to solve, I asked Allah for courage & Allah gave me obstacles to overcome, I asked Allah for love & Allah gave me troubled people to help, I asked Allah for favours & Allah gave me opportunities.... Maybe I recieved nothing I wanted, but I received everything I needed."
Alhamdulillah :)
tolong baca ayat atas ne dengan rasa kehinaan kepada sang pencipta yang Maha Agung. Ya Allah ;')

sungguh aku terjatuh dari landasan.  sungguh aku tertipu dengan kemewahan dan kesenangan dunia.   sungguh aku terlalu selesa atas keadaan yang menimpa.   sungguh aku sedar ini cubaan yang ngeri buat aku.   dan aku. aku terkesima melihatnya pergi.   dan menduga ku tanpa belas kasihan.   sungguh aku tunduk padamu kali ini. betullah kadang selamanya berada di roda atas akan alpa,  kini di bawah roda sering terpijak terlanggar atas kesalahan diri sendiri.   oh sungguh sakit.   oh sungguh malang.   oh tak apa.   aku ingin menjadi lebih kuat.  oh ini lah caranya. ;)

maka sungguh terharu biru bila ada yang sudi mendekati hati hati yang sedih duka lara hampir mati hidup semula ne dan m'beri nasihat yang berbaloi baloi. terima kasih kawan kawan. sayang ketat ketat habes lah. hati bermonolog ' kejauhan mata bertandang apatah lagi keakraban bertegur, jarang sekali, tapi ada lagi yang mengambil simpati, indahnya persahabatan kan' ;') #penat dah nangis ne#

dan aku mengadu pada bonda tercinta tersayang tadi sambil meng-coverkan diri 'please janganlah nangis wahai hati, wahai mata' nasib baik aku ada penyakit selsema. kahkah. padehal tup tup sikit sikit mengalir. oh takpe lari ambil tisu. terus buat buat lap hidung .kepoyoan bermula. mak comel tak perasan. kihkih. 

parah sangat ke dugaan itu awak?

ya awak. bila awak tak pernah failed dalam seumur hidup. tapi inilah kali pertama. oh mak ai. tercabut jantung hati gua. terobek robek dihempas pulas hati baling jauh jauh lalu dikemek kemek macam tin sampah dan ditoyoh toyoh macam kain lampin pakai semula dan diroyok royok macam kertas tanpa tuan. lalu dilempang lempang macam roti canai terbang oleh mamak tak bertauliah. oh sakit awak ;')

tetapi

"jangan mengeluh hanya kerana kamu tidak mempunyai kasut sebelum melihat orang yang tidak mempunyai kaki"

dan

"When you realize you’ve made a mistake,take immediate steps to correct it"

p/s: anda hanya mampu membaca dan menghayati bukan? tapi tambahkan pahala anda dengan berdoa sekali? boleh.? terima kasih ya awak awak. sorry laaa kejap awak gua saya aku.#perasaan macam kambing#ayat cam keling#okbye

15 comments:

Nyamuk Terbang said...

dugaan tue menguatkan kita

Izzati Tatie said...

la tahzan k :) kuatkan smgat..setiap yg berlaku de hikmahnya..percaya akan e2 :)

Cik Apa Saja said...

eh! ade sy..hehehe....btw, selalu ingat Allah tak kan mensia-siakan setiap usaha dan doa kita...Allah syg kite sebab tu bagi kite dugaan....kuatkan hati, kuatkan iman... :)

Anyyss Shuhaimi said...

Allah itu dekat sekali dengan kita. Sentiasa ingat yang Allah takkkan pernah bebankan hambaNya dengan beban yang tak mampu ditanggung. :)

MaiRa QuEeN said...

dugaaan tu rempah ratus kehidupan...

I do I need Iman said...

nyamuk: yeay makin kuat ne!

izzati: baiklah awk. saye percaye!

cik: so sweeet ade kamu. pasne saye cari kamuu je! kautkan iman ;')

I do I need Iman said...

anyys: ya Allah mmg selalu dekat kan. tapi kita yang menjauhkan diri. ;) tq

maira: rempah yg pahit tapi akn sedap akhirnya. ;). tq

Muna rahimah said...

la tahzan ya ukhti.
semua ni pasti ade hiKmahnye..
sabar and kuatkan semangat k?
loveyou :)

Noraien said...

ASSOBRU JAMIEL yea sayang .

setiap manusia yg Allah jadikan tak pernah terlepas dari dugaan.tue tanda nyee Allah tgh menguji .

tabahkan hati .

setiap kesabaran kita untuk hadapi dugaan Allah nie pasti akan ada ganjaran nyaa ;)

I do I need Iman said...

muna:muchmuchi love you more. thnx k adek bucuk. ;) insyllh doakn yg terbaek

ain:insyllh akn nmpk hikmahnya ;)
sayang ain sgt sgt. thnx pakar kaunseling. hihi ;)

hafiz hafizol said...

istiqamah dalam bersabar yer syum.. larikk.. haha

aremieroul said...

insyaALLAH disebalik kesulitan pasti akan ada jalannya.. dan disebalik kepahitan pasti akan ada manisnya.. bersabar dan terus berdoa.. setiap manusi itu x akan lari dari diuji oleh ALLAH.. lagi banyak ujian kita tempuhi, sebenarnya lagi besar sayang ALLAH pada kita.. semoga saudari terus kuat.. terima kasih juga atas komen anda yang membina itu.. :)
la tahzan..

I do I need Iman said...

hafiz: takyah nak larik sgt lah kan. jeles si adik manis tuee karang. haha tq

aremierol.: betul tue kte kena sabar banyak2 k. anda pon haruslah begitu. tanamkan yang ujian itu pembawa manfaat yang paling besar. tq juge ;)

syeira_eira said...

bersabar k.,.sesungguhaya dugaan tu akn menguatkan lagi ikatan diri kita ngan MAHA ESA.,.s0.,.be str0ng.,. chill je 0k.,.=)

Suara Hati said...

dapat ku rasakan aku berada di dunia yg lain seketika membaca entry nie..hurm ! something in my heart..