mari bermadah berhelah ;)

  • Women are like firearms, they are dangerous only inexperienced hands.
  • The fear of lord is the beginning of wisdom.
  • It is easy to criticize, but difficult to create.
  • In doing what we ought to do we deserver no praise, because it is our duty.
  • Don’t hold back goodness from those to whom it is owing.
  • Experience people cannot be easily deceived.
  • He that can control himself while achieving victory will gain a double victory.
  • Mock them who laugh first ad they will cry at last.

suke aku mengatekan aku penggemar perkataan madah berhelah. mutiara kata mcam ne. ayat pelik pelik. 
x salah kaaann. aku sukeeeeeeeee. lagipon korang pkir pkir balek. ne lah kate kate pujannga atau semagt. mksud aku kate smgt yang buat kite pkir balek mase lampau dan mase lepas kan. sbb aku bukanla misha omar  atau rossa yg jelitawan dan ade mase dpn cerah. mase dpn aku dan lampau aku cume mendung sikit sikit kooot. haha. ;p .

ngapaaainnn aku suke begini punya ayat
> sebab BI. . untuk mengaplikasikan dlm diri. sbb BI aku setakat ne hancusssss. dan hmpeh! ;p
>dan juge merajinkan aku bukak dictionary selalu! hehehe.
> sebab menarik tertarik ditarik tarik. rase cam waaaaaaaaaaaaah! terujeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
> kebanyakkan kata kata ne fakta dan betul. so learn by it lah dear!. xsalah kan.! 
> dan aku rase sebb mase buat karangan bm tyme upsr pmr spm. ak suke gune ayat madah cmne*automatik aku suke suke. sbb nk dpt high scores.* n ckgu aku suke puji puji dpn kelas patu bce ayat tue dpn kelas..rase. wuuuuu! itss mee. ahaha.muke tembok!
> kata ini juge ingin menyampaikan sesuatu yg value dye tggi tapi dlm cara dan aplikasi ayt yg menarik awesome intresting amazing. bla bla bla. gile terpikat bile dga.! mmg telinge ak pntg dga ayt best. rase cam mabuk cinta dga.haha.
> bagi aku orang yg ade prinsip sndri atau kata cmtue dlm hidup. value di mate aku mahal la org tue.high classs gitu,u r different from others! yeah. ;p
> dan bagi aku. prinsip tue mncerminkan aku bgaimana cara berfikir bertindak menyelesaikan somthg n everythg. dan cara dye berckp. samaada merapu bagai gilak atau berguna mcm mutiara kata.samada gelas atau kaca?  ;)

korang bagaimana pula ye ?

the best way to learning is to do all the mistakes~!

dan tak lupa juga mutiara kata islam. best ape cube korang bace. ade style jugak oke ! cool. mcm bawah ne comel pulak ayat dye.  hihi ;p. budak tu kot buat comel. hehe.kadang kadang igt Tuhan tak salah kan ? 


sebab ape x salah? sebab bawaaaaaaaaaaaaaaaaaaah neeee. ringkas dan mendalam!
ISLAM IS PEACE!


8 comments:

Pendamba Mawar said...

zul xpandai nk bmadah dan bemain kata...wakakaa...


kira tipu k x ni..haha

blackroses said...

bahasa inggeris ni puitisnya lain dari bm...bm straight to the point lah juga kan

Heziqa Yoo said...

fuyooo

cik dot said...

advance r konon moda oiii..
kau mmg jiwang nk mampus.. wekkk!! =PP

sYafIk-wAy said...

ececeyh . bukan main lagi ye . i like !

kotak bulat said...

maksudnya nya mendalam.. suka semua jenis mutiara kata

Unknown said...

Always remember Allah...:)

bahasa apa2 pun, utk improve kena rajin menjengah dan membaca...hehe

I do I need Iman said...

zul; tipuu sgt lah xpndai bermadah!

blackroses; tahu takpe. ingrris bunyik laen mcm kan!

heziqa; awaaatnyaaa?

dotdot; ahhaha jiwang ko yg aja ak kot!


syfik way; ahaks. malu malu

kotak; yeah. dlm sesgt en.. i loike!

ciktiniey; yes for sure.HE the most Gracious.