go green ;). i loike!

go green. bukan kitar semula oke!
salam mau citak citak sikit sini. i mean i hve one story to tell all of you lah!

okiessss. alkisahnya beta nak nyatakan beta mnggemarkan warna hijau sbgai pujaan warna haty dan naluriku. ahaks. kenape? mgape? sebb ape?ape sebab? ape ape? apa apa jelaah! ;p. sape siniiiii suka hijauuuuuuuuuuuuuuu agkat tgnnnn! oke fine beta takle nak tgk korg angkt -_-'.tah tah korg angkat kaki. hakahak.busuk tahuuu! wekk wekk. oke back to the story asal usul sejarah hijau kesukaan beta.
ce tengok ce tgok. cun pulak bunga mwar ne wane hijauuu. cunnnnnnnnnnnnn giler! subhanallah ;)

1- sebabnyeeeee. mase skolah rendah dulu dari darjah 1 smpai 4 group sukan khalid jaa. khlid wane hijau oke. then djah 5 sesat biru. hamzah kot. then hijau balek sampai form 3. then hilang igtn dah pastue wane ape. hehe. so mule mule keluar dari dunia berkecimpung dgn hijau. i like u. u like me!

2- tengok tenung risik usha si hijau ne. rupannya. mencerminkan ketenangan yang hakiki . sejuk mata memandang. berkali memandangmu berkali kau mencuri hatyku. berkali ku  melihat mu. berkali lagi kau menawan haty sanubariku. berkali ku merenungmu. berkali kali kau mmbuat aku jatuh cinta padamu. uhuk uhuk.oke sudah sudah minah senget ne dah stat jiwang.!

3- lagi satu yang penting. rupanya tgok risik risik. rupanya warna hijau ne warna Syurga, warna yang disukai oleh Allah yang mencipta warna itu sendiri dan indah pula sehingga menghiasi Syurga
tak percayeee kee bang kak oi. ! meh tgk bawah ne . japp jeee. meh meh!

*.” Mereka itu disediakan baginya Syurga yang kekal, yang mengalir dibawahnya beberapa sungai; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan emas dan memakai pakaian HIJAU dari sutera yang nipis dan sutera tebal yang bersulam, mereka berehar di dalamnya dengan berbaring di atas pelamin-pelamin (yang berhias). Demikian itulah balasan yang sebaik-baiknya dan demikian itulah Syurga tempat berehat yang sebaik-baiknya.”
*. “Penduduk Syurga itu ( bersenang-lenang) di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal) dan cadar-cadar yang HIJAU warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.”
Ar-Rahman: Ayat 76

*. “Mereka di dalam Syurga memakai pakaian hijau yang diperbuat dari sutera halus dan sutera tebal (yang bertekat), serta mereka dihiasi dengan gelang-gelang tangan dari perak dan mereka diberi minum oleh Tuhan mereka dengan sejenis minuman ( yang lain) yang bersih suci.”
Al-Insan: Ayat 21
Kubah Masjid Nabawi sendiri berwarna hijau. Nabi s.a.w. juga menggemari warna hijau. Simbol-simbol keIslaman di seluruh dunia adalah berwarna hijau.

4. lagi satu. hijau kan warna alam selain biru. dan hijau boleh hilangkan stress kan. merawat pemikiran yang asek reti bercelaru tak tentu masa. so why not tgk somthg warne hijau n release tension. pastue sure sure lah aweeeet mudeee kak oi! hihihi ;p. dlm photo shoot sndri dlm kbykn photographer plg koman akn amek photo berkenaan keindahn alm. tup tup ade wane hijau.ye dak! sbb hijau cantekkkkkkkkkk sgt bg beta. ;) im glad to admire u green. *jiwang yg terakhir.!
 jom cuci mate! comel kan hijau ne, kiut miut comel lote. aww awww. hakhak.!



pgakuan berany separuh maty *
i do i loveeee u n admire u sooo muchh lah dear!


*actually nak tuka smue blog ne jady ijau.nak naaak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak*gediks. tpi tak jmpe background yg cunnn. n take tyme. anybody help mee bg yg cun cun. header pon nk ijau.! beta bukn suke pink. tp pom kan. biaselah tue pink. tpi xbermkne beta suke ~kan. pgkuan jujur minah snget.

12 comments:

tyka said...

hijau memang sangat cantik dan ianya juga lambang Islam..
warna kegemaran Nabi Muhammad S.A.W ....

Pendamba Mawar said...

nice one..loike

Mrs Hazqira said...

saya suka pink kaler..semua baju kaler pink..teddy kaler pink..kira smua dlm pink la...hahahha..
da didik dr kecik kot..nampak cam sweet jer kaler itu..
hijau cantek gak..tp x baper suka...hehehe

Isteri Encek Bard said...

warna hijau adalah warna yang mendamaikan ahti dan minda

I do I need Iman said...

tyka; kan kan. cantik. rase teruje. setuju ;p
pdmba; i loike tooooooooooo!
hazqira;wahhh cmtue takleh nk tuka dahla kan. pink pon cntik. tp tak suke jugak. ahhaha.
kdg gabungn pink ngn hijau cntek!
isteri; setuju. subhnallh kan.

ShakRoil said...

i also like hijau! warna yang tenang!

Farierahasanz said...

<-- dari kecik minat ijau. . =P

Akulah Pak Lan said...

I suka pink...pink nampak sedap

syaimz said...

i like purple!

I do I need Iman said...

shak; hihi kte geng laa!
fariera; ne lagi geng,. yeah! lap u la
akulah; sedap? igt leh mkn apee.. hihi
syaimz; tahu daaah.suke minah puple en

Ai-Sis said...

saya nak warna biru :D

I do I need Iman said...

aisis; tade biru la dek. hijau jeeee.;p