mak yang comel!

salam satu relax satu baring satu golek golek atas katil.

intro makcik : pusing pusing golek golek tiarap meniarap ditiarap melintang melurus menstraight(hncur bi makcik -_-') menyenget membengkok mem what ever meng lah kan. habes dibuat ye i dalam beberapa juta  posisi melayan lektop serbaguna ne(pasal macam nazak kadang kadang) haha. dan melayari internet wifi dalam rumah ku hidup ku. biaselah UITM ada kerrr internet lajuu cam ne youu. ?? ohps maaf.tershasull laa you. tak pasal pasal kena reject i dengan uitm. ampuk pakk. akibat stress dgn line internet ;). beginilahhh....

gmbar 2009 gua cilok. mekaseh pakcik dean! maaflah kita tak penah kenal kan. ahhahaah ;p
penting : oh bagi i guna perkataan i n you boleh.. hahah geli senanye. tapi bolehla. glamour kadang kadang kan. bajet retiss. nope? bajet orang bandar jee. hakhak. kali ne ade kisah comel tentang beliau. datin sri paduka roosmawaty. my mommy buchy buchy. haha . naik pangkat? bukan. sebab gayanya ala ala mak datin sikit busy memanjang. tapi cute. haha

alkisah dahulu kale: padehal baru 10 jam yang lepas:
maka i baru pulang dari UITM,. macam biasa rutin mingguan. setiap minggu melawati ibu dan kampung halaman ku. diambil dan dikutip setiap minggu. erk bukan anak kutipan or pungutan okeyyy!. haha. lalu di sumbat ke rumah idaman. rumah ketenagan. kadang kala rumah kebisingan oleh cucu cicit datin ini. comel gembira kelakar cuma kadang kadang oh mak ai! bingit . hehe maaf.

kisah sebenar: 
dan kisahnya dalam kereta . perjalanan pulang ke kampung halaman. selalunya mengambil masa yang teramat lama iaitu 15 minit sahaja jam malaysia. malangnya. pada hari ini... oh ye semalam (.sudah melewati 12.) telah mengambil masa paling singkat sekali iaitu 1 jam 20 minit. maka dengan segala singkat masa yang ada maka beramah mesra lah dua orang beranak ini : si mawarku wada dan datin roosmawaty. ;p


agenda kelakar:
my mummy buchy suka bercerita : mummy ceritakan kisah naik flight yang ngeri teramat ketika pulang dari kampung yang kampung sebenar di kedah. TETAPI. malangnya kisah tersebut menjadi kisah lucu dan agak melawakkan dengan cara intonansi dan mimik muka si datin. lalu ananda ketawa berkali kali dan tersengeh kerang kerang busuk. mana takya septutnya cuak: sebab kapal terbang tue memasuki zon yag tiada udara di awan sana, lalu zuuppp! terjunam kebawah selama beberapa minit: menakutkan! scary yooouuuu.. ! tapi selepas itu ananda bertobat dan berhenti gelak serta insaf seketika. Terima Kasih Ya Allah selamatkan ibunda ananda ini. tibe tibe baik#okbye

TETAPI lagi. si datin terus membuat kelakar dgn mengomel beberapa ragam manusia yang pelik pelik n tahpape serta mengejutkan jatung hati nenda dan ananda sepanjang perjalanan ke halaman kampung yang-macam- jauh- tapi- dekat.. seperti. kebakaran kereta di lebuh raya. depan mataaa bhai! huish takut tapi macam advennture nak tgk best. pelik kan ananda ne?. tiada yg terkorban. kereta jeea. buat show gamaknya. seterusnya dengan jammed yang teramat akibat lampu isyarat berwarna oren ( ada ea oren? ). dan pemasangan paip dan pembaikkan jalan. lalu si datin membebel dan mengatakan. asal semua orang nak buat kerja kerja timeee ne jugaklah.dan ayat kelakar beliau i dah lupa. sory.  paling tak tahan.tengok si datin membebel tersyum tgk dua ekor anjing dalam kereta sebelah  dan mengatakan kpd anjing itu yang memang tak ah nak dengar kan : hyeeeee awaakkkk! ..-_-'.

p/s: cerita pasal datin sampai subuh tak habes. nanti cerita lagi. eh mane panggilan i you hilang. alamak. hehe. moral story: mak datin i mmg comey bila buat lawak! haha ;).


p/s lain : kampung halaman > klang, uitm > shahalam. OMG! kenape tak letak R&R terus. lama kemain nak sampai. hahah. youu kampung halaman i ada tesco giant besaww tau.. takdelah kampung sgt oke? hehe.

14 comments:

Pendamba Mawar said...

hahaa macam2.. hye awak?? apa jawapan nya?hahaaha

I do I need Iman said...

sure sure la anjing tue buat bodoh youu. blur blur lagi. haha

PUTERI SALJU said...

ahhhaaa... i tergelak tergolek terguling u... kimsalam kat datin nanti ye... hahaha

I do I need Iman said...

haha comel la fatin pndai you amek aty i. wakka. ok bos!

kim heeruul said...

kah kah kah..
gua nak tambah boleh?
"gua byg kan anjing 2 ekor melambai2 dekat datin tu" hahahhaa...

The Bandits said...

wuhahaahaha...anjing jawab 'hye...ouk ouk..'....ekekekkeke....

I do I need Iman said...

kim: fuhyoo kalo tue gua boleh buat movie. malangya anjing tue buat muke seposen. haha
bandits: macam pahamm jee ouk ouk tue ;p

sha my heart said...

Sweet la ur mum macam kumpulan SNDN. =)

MaiRa QuEeN said...

hahsahaha..lawak2..tersengih2 bace..

I do I need Iman said...

sha: SNDN? ape pulaak tue drling.
maira; tgk laa mak sape. hahaha

Fiera Pirot said...

hahahaha..ok memang lawak...=)

cik dot said...

haha. apa apa j r kau nie.

I do I need Iman said...

fiera; lawakk kaaann. boleh masuk mhraja lawak mega kann..
dodot: ;). tgk la anknye.

Amyra Azhar said...

hehe..klawar nye :D