sama tapi tak serupa.

assalamualaikum semua. salam satu rushing dan satu blur.

oh untuk pengetahuan ada dalam 30 minit je nak update. dan tiba tiba perasaan blur menyelinap menghantui diriku. hish. tumbuk karang. pi main jauh jauh la . . . lempak nak? bergegas ke lokasi lain. ada appointment ;).macam biasa. business punya story.  maka hari ini sangat sempoi. dan tak delah panas seperti selalu. cuma kentandusan tisu. dan kegeraman apabila setiap kali bersin takde back-up si tisu, maka dunia agak kelam kabut tonggang terbalik hancur lebur tanpa si tisu. sesungguhnya ia sangat bermakna. tolonglah..huh itulah aku. aku yang berpenyakit. haha

isi yang terkandung : baik kali ne pendahuluan tak meroyan sangat. alhamdulillah. hehe. maka go to the main point. korang penah bace tak entri eden bawah ne ha. bawah je pun. oh tentang kemahiran membaling mencampak campak menguling guling bersama tepung majerin gula pewarna dan sebagainya. maka kali ne entri ne sambungan dari itu.
(untuk kepahaman anda, sila baca.)

maka. inilah hasilnya. teruja dan terkesima. dan bukti. eden bukan sebarangan anak dara. boleh masuk dapur tau. haha. boleh bermain dengan api dan oven sekaligus.  dan sila cuci mata anda di bawah. nak gelak boleh? nak rasa ? mari rumah la,  taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.! tuuu diaaa.  biskut manggis tah pape.!

asal : pakcik google punya,
hasil, selepas : ne mawarku wada yang punyaaa . .!



*oh maaf amek gambar guna hp je, xberkualiti langsung.

perasaan : haha. rasa cam nak tergelak pulak. macam langit dan bumi. sama tapi tak serupa. lain benar colournya. sorilah kalau tak jadi. tapi sedap je orang kate. selain manggis. dibuat juga bentuk merepek seperti bentuk love, epal, donut, muka orang, henfon, mangkuk pinggan, cili,strawberi, dadu - xnak tunjuk sebab macam macam buruk dan budak budak.. haha.(tapi rasanya cam dah termasuk kat gambar atas ne -_-') benda alah ne macam doh. jadi masa buat. macam main plastesin zaman budak budak tadika dulu. sampai lupa. ini makanan laaa makcik! bukan permainan. haiyo.! nasib baik tak buat dinasour. haha. gila punya makcik.

alkisahnya dup dap dup dap tyme buat ne. mencari bahannye sehari suntuk. ini semua gara gara pewarna ungu tidak ada untuk membuat warna manggis. terpaksa pusing pusing satu dunia meru.. dan akhirnya mengalah dan terima aje warna apa yang ada. .!  so wane lain kira halal jelaaaaa yea. janji aku buat.

kisah lucu: untuk makluman biskut manggis ini hanya akan dimakan oleh golongan budak budak hingusan dalam lingkungan 3 atau 4 tahun dan berdekatan dengannya -_-', sebab sangat colourful dan budak budak je habiskan. semua anak buahku merasainya dengan penuh nikmat. haha. kelakar dan comel. dan mangsa seterusnya anak anak orang yang datang ziarah nenek eden haritue di kampung. . orang tua pulak akan berkate ' eiiiiiiiiiiiii..byk ye pewarna dye....xelok untuk kesihatan....dan eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii memanjang ' . tapi silalah hargai penah lelah daku membuatnya bertungkus lumus dan lemas kepenatan. sampai hati you all.

19 comments:

Nur Husna Rosli said...

jadik la ni .. :)

Edy Ramanov said...

comelnya biskut ni.

ChentaEty said...

hai mawar,ety datng sini tuk follow and drop comment here for u...wow,biskut y unik..mcm manggis kan..rasa dya pon smaka..hehe..mawar tau kew..cmna nak wat tue..bagi resepi boleh tak..=)

Chachos Cheezy Wedges said...

bak sini sketul dua.. nak rase gak...

yui92 said...

aritu aku makan kuih raya bentu jambu.... makin banyak kuih bntuk buah skang ni kan =p=p=p


nak kuih bentuk durian.. xpun rambutan

Miss SheiLa said...

comeynyeeee...hehe~

angah said...

hahahahah boleh la nice kuih raya..:D

Faiz said...

rajin bebenor dok hias jd cm2..huhu..

.bLoG aKu KaN. said...

kira jadiklah tu....drpd biskut tu jdik biskut pulasan....xke memulas pale dak2 tu mkn...hehee

cik dot said...

haha. cantikny kuih cik mawar ye..

I do I need Iman said...

husna; tuela best giler jadik.

edy; hihi kiut miut kan. tgklaa tuannya. hahaha gurau2

ety; mestylah mawar tahu dah mawar buat syg oi. oke nanti mwr bagi linkk cne nk wat oke. rasenye dye mcm biskut laa darling. bukn rase cm mnggis. hihi ;p

I do I need Iman said...

chachos; hang jauh sgt laaa. cne nk bgi ;p

yui; durian? susah gilerrrr kot nak wat bentuk durian! sejam untuk satu durian -_-'

sheila; hehe comel kan!

angah; boleh laaa kan? hehe mekaseh.

I do I need Iman said...

faiz; name pon perempuan kenelah rajin pakcik oi.

blog; haha biskut pulasan? erk yg mne tue. blur. wakaka.

dot; alahai syg ne. trime kaseh tlg jugak ;p.

Nyamuk Terbang said...

nak tgk bntuk2 lain jgk weyh
hehe
rjin kau
kalau aku mmg jgn hrp

MaiRa QuEeN said...

wah comel la..huhuhu..nice biskut mawar..

I do I need Iman said...

nymuk; ko terbg laa umah aku tgk. haha. buwok laa weh ;p. ade je sikit2 dlm gmba ats bntuk len.

maira; hehe. mekaseh dear. jmput kerumah!

azie Cheesy said...

seriously comel.. tringin nk rasa :)

I do I need Iman said...

azie; comel!? tq. hihi mai laa uma.

I do I need Iman said...

azie; comel!? tq. hihi mai laa uma.