wahai haty.

Hidup Tidak Selalunya Indah, Langit Tak Selalu Cerah,
 HaTI Tak Selalunya Pudar,
Hati Tak Selalu Cerah, Hidup Tak Kekal Selamanya

Hati merupakan tempat pandangan Allah. Hati diibaratkan sebagai pakaian yang kita gunakan. Kita akan selalu membersihkan pakaian yang kita gunakan lantaran akan dilihat oleh orang lain. Bagaimana pun juga, orang akan menilai kita dari pakaian yang kita gunakan.Begitu pun dengan hati. Allah akan melihat siapa kita melalui hati. Untuk itu, senantiasalah menjaga hati agar selalu bersih seperti kita menjaga pakaian kita agar selalu indah dipandang orang lain
                             
. haty xselalu merah. haty tak selalu hitam. alangkah indahnya jika kita boleh membersihkan seperti membersihkan kereta di  car wash dgn hanya rm10 . bersihlah ia kembali.. semerah-merah mungkin. tapi mana mungkin. haty itu anugerah. engkaw yang memilikinya. engkaw jue yang mencorakkan. adakh semerah-merah atau sehitam-hitam yg mungkin. ?ada apa pada haty.? lebih kepada keraguan dan ketidak pastian. tidak. bukan semuenya kan. sedarlah haty. keluar dari dunia keraguannmu. berpaling kamu ke tmpat aslmu..0h mungkin haty mu sudah maty.? tidak. janganlah begitu. haty mmg senang dilukai. engkaw terguris lagi. mengapa dan kenapa.? oh haty. mana perisai hebatmu.mana sifat kegagahanmu. dimana kecekalanmu wahai haty. tidak jemu kah engkaw disakiti. tidak luak kah kamu dipermainkan . wahai haty. ku sygi diri kamu. tidak kan ku biarkan kaw menyendiri menagisi meratapi hal yang tidak pasti. ku yakin haty ku ada disini . hanya utk kamu. hiduplah kamu wahai haty.
p/s;      walau seremuk mana haty kamu dilukai. bentukkanlah ia semula.
             dan serahkannya pada Illahi.  But not every heart belongs to any other . ?


2 comments:

Mutiara Islam said...

sabda Rasulullah S.A.W..
"sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging.apabila daging itu baik,maka baiklah seluruh anggota.dan apabila daging itu rosak,maka rosaklah seluruh anggota.ketahuilah,itulah hati."

I do I need Iman said...

terima kasih syg.=)