contest lagii! iniLaH kisah sedihKUUU.!

salam. hihi. beta suke bertitah kata.dulu beta buat cerpen last form 2. hakhak. tapi teacher ckp. ne bukn cerpen nee. ne mcm novel dahhh. hihi. minat jugak ! thts why beta kerap kali mbca novel pinjman kawan3 beta. patue mula touchg nges sorg3.haaish. perempuan kan! tibe3 ade mmbe ajak contest ne pulak. beta p0n mnujukkan lah skill beta. kali ne xpnjg daa cam dulu. hihi ;) enjoylah. beta hnya menulis mgikut haty bicara beta. enjoy your reading!

=============================================
                                         dear MR. adiB ;) . just see key.
ummi, senyumlah . !

================================================
keriuhan bergema memecahkan kesuyian. orang ramai sibuk berbual bicara sesama mereka. sgguh indah hari ini, gelak ketawa, syuman terukir di wajah tetamu yang datang ke rumah yang dihias indah ini.. hari ini hari bersejarah. saat ku melihat wajahnya. tiada bantahan mahupun keinginan memberontak. mengiakan sahaja suruhan ummi ku tersayang. dan sekarang jejaka itu berada di depan ku. segak bergaya bersampin berbaju melayu putih.  hatyku terusik. aku milikmu.
lamunanku tersentak. sayu ku mendengar..

"aku terima nikahnya wan nur alia bt mohd khairul dengan mas kawin rm 80.00 tunaai.. ;)"

syumannya terukir lantas memandang kearahku. aku tersyum lega. Ya Tuhan. jika ini jodohku. maka jadykanlah aku kesempurnaan untuknya. ampunilah dosaku..ahmad syarif bin mustafa.  Ohh ini memang kerja gila. tidak pernah bersua. tidak pernah berbicara.hanya melihat gmbarnya di dalam potret yang ummiku tunjuk seminggu yang lepas. ku hnya berserah pada ummi. setelah berkali ditewas permainan cinta. bukan tidak setia. tapi tiada yang memahami.  hnya kesakitan menyelubungi haty wanita ini di masa lalu. dan berkali ku guris haty ummi hingga ummi masuk ke hospital akibat pergai ku yang mentah.hampir menemui ajal maut.setakat  arak.rokok.estacy.ice bb.smue mnjdi kegilaanku dahulu.....ku menangis kepiluan. ini gembira mahupun duka? biarlah ia mnjadi mimpi ngeri diri ini. . . dan aku. hnya akn buat yg terbaek untukmu suamyku. dan ummi ;)

diri ini buknlah gadis impian lelaki. namun hanya kesederhanaan mencerminkan peribadiku. sukar menerima cinta. sukar merawat cinta yang luka. termenung lagi. . lamunan ku terhenti " eh pengantinnya, salam lah tangan cik abang tue, kesyn dye tggu," ya tuhan. ak sudah bergelar isteri orang. perlahan2 ku memegang dan mncium tapak tangan seorang lelaki asing dalam hidupku. ummi kelihatan begitu ceria. itu yg ku mahu! ini hnya utkmu ummi. sudah puas hatymu disakiti olehku. biarlah kali ini kaw gembira keranaku pula.

malam sudah larut. majlis pun sudah tamat 1 jam yang lalu. ku beredar ke kamar tidur. sebelum itu ku kucup pipi ummiku yang sudah terlena di kamar tidurnya." terima kasih ummi.alia XKAN sakitkan hty ummi lagi. alia janji" hatyku sayu berbisik. lalu ku masuk  ke bilik pengantinku. ku ambil tuala dan baju tidurku. lalu pergi mebersihkan diri.. sesudah itu .sebaik sahaja ku keluar dari bilik mandy. aku terpana. terkejut. terkejut dengan perubahan bilik "kami" aku dan ekaw syarif. kelihatan salotep merah bertampal merata-rata. namun ia memperlihatkan kawasan bilik itu terbahagi kepada dua. lantas satu suara bergema kuat

" itu sebelah sane, ko punya kawasan.tuh bantal satu. then u can sleep right there.!understand!". lantas aku memndang ke bawah.aku disuruh tidur di atas lantai tanpa berselimut. hatiku berkecamuk!.lidahku terkedu. astagfirullah. " hey betina jgn harap ak tringin nak jady suamy kaw. disebabkan kau lah. ak terpkase lupekan kekasih ak. sejuta lagi cantik dari kaw. daripada kaw. sibuk pakai tudung kehulur hilir. aku rimas! aku rimas tahu! geli ak tgk kaw.kau tue cikaro.ade haty nk pkai tdung. sedarlah sikit!!!!! syarif dtg kearahku. ak mmndg kbwah ketakutan. tdungku ditarik kasar.dan akhrnya terbuka. dicmpkkn ke dasar bilik.kepalaku ditolak dengan kasar. aduh sakit. haty aku disakiti lagi.hatyku tercalar lagi!......

ak tepampan.ya tuhan, apa lagi dugaan yang engkaw berikan ini. setitis demi setitis air mataku menapak jatuh ke bumi...kenapa ya tuhan. kenapa aku..... kenapa dia berubah mendadak. ak merimanya seikhlas mgkin. ak dipijak lagi oleh seorang lelaki. mengapa ak mgsa kekejaman kaw wahai kaum adam.......

" geli lah nak ngis3 camtue.!! pompn cam kaw ne!. ramai lah ak boleh kutip kat luar. berhenti ak ckp. berhenti nangis!" namun lagi deras air mata ini keluar. terkedu merintih kekecewaan yang mnggunung. tiba tiba. rambut ku ditarik kasar oleh dia. lelaki xguna! " "aku kate senyap! kalo cmnie lah ko. jagelah . ak ceraikan ko naty karang.pompuan murahan!. "lalu dihentak bdan ku ke dinding. bunyi berdemtum kuat.ak terhantuk kuat ke dinding.."ya tuhan. mgkin ini blsnmu terhadapku. .. . ku redha ya Allah..." kabur pndgn ku lama- kelamaan........ ku rela maty utk mgmbirakn ibuku tersyg. maafkn alia ummi...alia sayg ummi ..........pndgnku gelap.. nadiku mula berhenti berdenyut....

sekian, ;'). moga diampunkan dosanya yg lalu.
=============================================
 TAgged U.! * ms mid! * ms.ayu ! *ms. perah ! * ms manja !  nak due, bagi 4. okeyyshh hihi ;)

ne adib pye Syarat dan peraturan/butir2 penyertaan:
  1. Korang wat satu entry yang bertajuk "Inilah kisah sedihku". Dan letakkan banner ni kat entry tu dan linkkan ke sini.sudah kawan ;)
  2. Korang tulis tajuk cerita korang sebelum memulakan cerita korang. sudah jugak!
  3. Tinggalkan link korang kat komen bawah. sudah adib!
  4. Panjang cerita korang boleh melebihi 100 perkataan. "Nak panjang macam novel pun boleh" sudah bos!
  5. Cerita tu boleh rekaan ataupun betul. "Asalkan sedih sampai Adib n pembaca meleleh air mata" sudah kot 
  6. Bukan follower pun boleh join.. "follower digalakkan supaya senang connect". sudah dong~!
  7. tag dua oang kawan korang... sudah!sudaah! haha
  8. tarikh tutup penyertaan 15/04/2011...
Hadiah:
  1. RM 20 topup -Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
  2. RM 5 topup- Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
  3. RM 2 topup- Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
p/s:Hadiah boleh bagi dua jer sebab Adib masih bersekolah dan tiada punca pendapatan.

moral of story : i love u ummi !

2 comments:

A.R.Y said...

thnkz join my contest... nice story..

I do I need Iman said...

oh saje bohsan. okayhxs=)
ur wlcme